Logo of St. Simons Island Film Festival

Scadenza
29 Aug 2014


Pubblicato: 28 Aug 2014
 Ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner St. Simons Island Film Festival

St. Simons Island Film Festival

St. Simons Island, United States



Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio





 
Logo of Grimm up North

Scadenza
29 Aug 2014


Pubblicato: 28 Aug 2014
 Ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner Grimm up North

Grimm up North

Manchester, United Kingdom


If you love brand new and classic horror, cult, extreme fantasy and Sci-fi movies then GRIMMFEST is for you. We pride ourselves on bringing you the very best in new genre film from around the world.

Movie premieres, special film makers and celebrity guests and a selection of genre classics on display. Now in its sixth year, Grimmfest has quickly become the premiere UK festival of genre film outside of London.


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Terrore



 
Logo of Hollywood Shorts Film Festival

Scadenza
29 Aug 2014


Pubblicato: 28 Aug 2014
 Ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi


Banner Hollywood Shorts Film Festival

Hollywood Shorts Film Festival

Hollywood, United States


Short Film & Animation Festival; Monthly microcinema. The longest running short film series in Los Angeles. Caters to wide audience of professional filmmakers and Film/TV industry creative leaders.

Annual Spotlight Festivals:
Women Directors ShortsFest,
African American ShortsFest


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio


 Finzione  Documentario  Animazione  Fantastico  Terrore  Altro  Sperimentale



 
Logo of FesticineKids Cartagena

Scadenza
28 Aug 2014


Pubblicato: 27 Aug 2014
 Non ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner FesticineKids Cartagena

FesticineKids Cartagena

Cartagena, Colombia


FesticineKids 27 è un festival internazionale di film per bambini e giovani a Cartagena de Indias, è un concorso cinematografico che orienta i suoi sforzi verso il rafforzamento della produzione e della distribuzione del cinema colombiano, latinoamericano e mondiale per bambini e giovani.

Nel 2025, FesticineKids raggiunge la sua 27a edizione con lo stesso spirito di mettere in risalto e celebrare il cinema per ragazze, ragazzi e giovani. La frase è stata scelta come slogan: I VALORI DEI NOSTRI BAMBINI. Partendo da questo concetto si intende invitare bambini e giovani a essere consapevoli della responsabilità che hanno di essere agenti di cambiamento nei loro ambienti. I bambini e i giovani sono il futuro che dovrebbe incoraggiare la cura del nostro pianeta terra, degli esseri umani che li circondano, degli animali e delle piante, nonché dei luoghi che visitano. La tendenza ai film afro e a quelli orientati alle popolazioni indigene.

Nella costruzione del profilo del FesticineKids 27, lo schermo viene problematizzato come punto di confluenza di ragazze, ragazzi e adolescenti. Postulando il cinema come quello scenario in cui si esprimono sentimenti, emozioni e convinzioni, si intende che ragazze, ragazzi e adolescenti, comprendendo ciò che il cinema li evoca, cosa ne estraggono e i suoi significati, si interrogino sul posto che il cinema ha nella loro vita, nel loro ambiente, parallelamente al luogo che vogliono e sognano.

È anche un'opportunità per adulti, genitori, insegnanti, autorità culturali e cinematografiche, di riflettere sulla necessità di rafforzare le loro capacità di essere formatori in tensione e interazione con i media audiovisivi, in particolare il cinema.


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Animazione  Fantastico  Altro  Sperimentale



 
Logo of CineTrofa - International Festival of Cinema & Literature

Scadenza
25 Aug 2014


Pubblicato: 24 Aug 2014
 Non ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner CineTrofa - Festival Internacional de Cinema & Literatura

CineTrofa - International Festival of Cinema & Literature

Vila Nova de Gaia, Portugal


Film and Literature – a passion more than perfect

To paraphrase Freud, behind every great movie is a great argument, and behind a big argument, most often, is a great book. When Cinema was born in 1895, and had emerged as the Seventh Art, Literature (Sixth of Arts), already had long and rich history.
No wonder Cinema, characterized by it’s irreverence and ambitiousness, has turned to it’s older sister for inspiration, plots, stories and characters.
This almost umbilical connection runs through the history of cinema, as an almost perfect passion. But like all passions, there are moments of overwhelming intensity, sublime betrayals, mediocre or brilliant adaptations. Without the support of Literature, Cinema would perhaps be a hollow technique, an invention without a future. With inspiration in Literature, Cinema is a dream that is making millions of viewers worldwide dream, the great art of our time, a creative synthesis of all the arts.
Recognizing the importance of Literature in Cinema, rather than diminishing it, will only magnify it.


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Documentario  Fantastico  Altro  Sperimentale



 
Logo of FREAK SHOW Horror Film Festival

Scadenza
25 Aug 2014


Pubblicato: 24 Aug 2014
 Ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner FREAK SHOW Horror Film Festival

FREAK SHOW Horror Film Festival

Orlando, United States


«Essential Horror Film Festival» di Raindance.org

«20 festival cinematografici più cool» di MovieMaker Magazine

«13 festival horror per cui morire» di MovieMaker Magazine

«Festival del cinema più cool horror/fantascientifico» di MovieMaker Magazine

«Best Horror Film Festival» di produzione Hub.com

Finalista - «Best Film Festival» di Orlando Weekly

«Amo questo Festival»! Robert Englund aka Freddy Krueger

Il FREAK SHOW Horror Film Festival è il più grande e più lungo festival di genere horror nello stato della Florida. Situato in un vero cinema, non in una sala congressi!

FREAKO the Clown vi dà il benvenuto a GET FREAKY con noi! Siamo la casa dell'ambito «FREAKY AWARD».

Festeggia e sostiene l'arte dell'orrore indipendente! Questo festival internazionale di genere horror è nato dall'idea del proprietario di FEAR FILM Studios Robert J. Massetti. Come veterano regista horror indipendente, Robert ha voluto realizzare un festival cinematografico che celebra il regista horror indipendente dando all'artista un forum per mostrare il suo lavoro.

Il festival è una vetrina di alcuni dei registi horror più talentuosi e in arrivo al mondo e cerca di aiutare i registi a raggiungere i loro obiettivi con i loro film. Questo è un festival da non perdere per divertimento ed esposizione.

Il Festival proietta film al Brand New EPIC THEATERS di Lee Vista! Il teatro dispone di sedili reclinabili elettrici, proiezioni all'avanguardia, Dolby Sound, posti a sedere di riserva e una birreria e wine bar nella hall! Situato a pochi minuti dall'aeroporto internazionale di Orlando, con hotel, ristoranti e bar tutti raggiungibili a piedi. Rendere FREAK SHOW Horror Film Festival uno dei migliori festival al mondo!


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Documentario  Animazione  Fantastico  Terrore  Altro  Sperimentale  Music Video



 
Logo of Lumière 2015 - 6th CinemAvvenire Film Festival

Scadenza
23 Aug 2014


Pubblicato: 22 Aug 2014
 Non ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner Lumière 2015 - 6th CinemAvvenire Film Festival

Lumière 2015 - 6th CinemAvvenire Film Festival

Rome, Italy


La sesta edizione del CinemAvvenire Film Festival porta avanti e consolida la dimensione internazionale e spiccatamente europea dell’Associazione Centro Internazionale CinemAvvenire, un progetto condotto con determinazione e entusiasmo da oltre 20 anni dietro l’iniziale input, nel 1992, di Gillo Pontecorvo.

Lumière marca uno scatto ulteriore dell’iniziativa festivaliera; l'edizione precedente ha ospitato 100 lungometraggi e 200 cortometraggi da tutto il mondo (60 Paesi diversi). Tutti gli strumenti della macchina del Festival sono a disposizione della scoperta e l’esplorazione di nuovi linguaggi e talenti, la tentazione mai sazia di dar voce al carattere innovativo e spesso indipendente della nuova produzione internazionale cinematografica.
Abbiamo creato una rete di festival cinematografici europei tesa ad aumentare la visibilità delle opere europee in Europa. I film presentati nell'edizione 2014 sono ancora proiettati in UK, Bulgaria, Croazia e Romania e nuovi partner stanno aderente alla rete
Quest’anno, alla dimensione temporale, si aggiunge un definitivo carattere spaziale che contrassegna l’ambizione reale di questa quinta edizione. Con il privilegio del “senno di poi” abbiamo imparato che un mondo globalmente connesso, informato e alleato non comporta un confuso melting pot delle culture al suo interno. La difesa e la salvaguardia delle culture regionali non disperde, bensì incentiva, le dinamiche di collaborazione globale, arricchendo e proteggendo allo stesso tempo la/le nostre identità di cittadini del mondo a diversi livelli. Questo binomio non banale è testimoniato dal motto europeo “uniti nella diversità”.
C’è un animale che per natura unisce diversi tipi di caratteristiche che lo rendono unico nel suo genere: l’ornitorinco. Questo guazzabuglio faunistico ha il becco da anatra ma la coda da roditore, le zampe da rettile nonostante sulla carta sia un mammifero con la irragionevole capacità di deporre uova. La sua capacità di rimanere integro di fronte alla diversità delle sue parti lo rende libero da ogni categoria zoologica e al contempo guardiano di una identità unica e preziosa.
In questo senso l’ornitorinco rappresenta la logica del nostro festival, il nostro modo di difendere l’identità, sapendo che il dialogo e il confronto rafforzano e non demoliscono la nostra unicità.


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Documentario  Animazione  Fantastico  Terrore  Sperimentale



 
Logo of Etranger Film Festival

Scadenza
23 Aug 2014


Pubblicato: 22 Aug 2014
 Ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner Etranger Film Festival

Etranger Film Festival

Gioia del Colle, Italy


Dal 2 al 6 ottobre 2018 ,l'associazione culturale ètranger, è lieta di presentare la Terza Edizione di Etranger Film Festival.Scopo della manifestazione è valorizzare la cultura della diversità,favorendo l'integrazione globale nel rispetto delle peculiarità etniche,culturali,sociali,religiose,sessuali,di genere,attraverso l'espressione cinematografica.Il festival si prefigge di incoraggiare film di autori emergenti che si distinguono per originalità stilistica e formale.


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Documentario  Animazione



 
Logo of La Femme International Film Festival

Scadenza
23 Aug 2014


Pubblicato: 22 Aug 2014
 Ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner La Femme International Film Festival

La Femme International Film Festival

Beverly Hills, United States


A Femme International Film Festival is a premier festival that focuses on platforming women filmmakers “by women, for everyone”. Our Festival was created in 2005, when it became apparent that there was a need to enhance women behind the camera as Directors, Producers, and Writers. We were the first in Los Angeles to host such an event and film festival empowering women. All those that followed are just duplicates of the movement we started over a decade ago.

Through our Partners and Sponsors we have provided one-one-one meetings with our filmmakers or helped secure financing. CBS Entertainment Diversity Department and Sony Entertainment met with a selected group of our filmmakers with the goal to offer potential employment and/or placement as a director or writer under their diversity department. It is through our direct efforts that these opportunities are being secured for our LA Femme Int. Film Festival Filmmakers.

As LA Femme moves into the next few years, it plans to expand its platform so that more women in the industry and from around the world can have the benefit of taking their film to the next level through increased distribution outlets, more key positions in the entertainment industry and more recognition as artistic creators emerging as leaders in the industry.

Our goal is to create more such opportunities through exemplary programming, networking, and panel events. A classic professional atmosphere will create a sense of ‘opportunity’ for participants. LA Femme International Film Festival is “By Women for Everyone.”

Objectives:
To continually showcase and celebrate commercially viable films Written, Directed, or Produced by women.

To opening a pathway for women entering the industry by encouraging mentor-ship and artistic sharing between those women established in the field and those just beginning.

To Platform new emerging talent and support established women in cross-over roles.

To assist in distributing the feature films that are platformed in our festival with domestic theatrical releases and home video distribution.

Mission:
La Femme International Film Festival will support and nurture the artistic entertainment productions of women for the benefit of distribution to an international and domestic audience.

Emphasis:
»Our emphasis is on providing a complete specialized festival based on showcasing and celebrating commercially successful films written, directed, or produced by women and creating a system of access for those new to the industry directly to established women industry professionals.
»To assist in distribution of these films
»To mentor other women into positions of power in the independent and big budget, studio entertainment community.

Summary:
LA Femme Film Festival is more than a festival it is an emergence of artistic, professional women who make a difference in the entertainment community by creating productions that speak to a world wide audience. We were the first festival of its kind in Beverly Hills to not only platform existing films and artists but also distribute and mentor such films and the woman artists who created them.


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Documentario  Animazione  Terrore  Altro  Music Video



 
Logo of Great Lakes International Film Festival

Scadenza
23 Aug 2014


Pubblicato: 22 Aug 2014
 Ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner Great Lakes International Film Festival

Great Lakes International Film Festival

Erie, United States


Always striving to be one of the most progressive and creative Festivals in the world, the Great Lakes International Film Festival is now officially accepting films of all genres and lengths from around the world and across the United States for our 2019 Festival.

The passion and commitment that each filmmaker and writer puts into his or her work is both noble and unique, to say the least, and deserves to be acknowledged. As not only the cornerstone of our Mission but as the foundation of our belief system and morals, we seek out, acknowledge and award the many talented independent filmmakers who may not get the recognition they richly deserve.

The Great Lakes International Film Festival strives to serve the interests and needs of Independent Filmmakers worldwide by connecting artists with audiences, exhibiting and promoting new films and filmmaking talent, as well as nurturing a creative community by facilitating relationships that last well beyond each year’s festival.

Considered among most popular film festivals in the world, the 18th annual Great Lakes International Film Festival genre categories for feature length and short length films are Narrative, Documentary, Experimental, Religious/Spiritual, Animation, Comedy, Horror, with Horror sub-genres that include Supernatural, Thrillers, Wicken, Magical, Slashers, Science Fiction, Suspense, Horror Documentary, Horror Animation and all genres of Music Videos and GLBT films for the 2019 festival.

If there is anything as universal as the ageless storytelling of motion pictures, it’s the music that makes up life’s soundtrack.

The 2019 Great Lakes International Film Festival shall accept Music Videos from around the world of cross-continent and cross-genre productions. We shall accept Music Videos of all genres from Pop, Punk, Rock, Alt-Country, Country-Western, Folk, Reggae, Hip-Hop to Electronica, Jazz, Blues, Zydeco, Industrial, Metal, Hardcore, Gothic, Karaoke, Avant-Garde, World Music, and Experimental, and all other genres that may not be listed here.

The 2019 Great Lakes International Film Festival will accept all forms of Religious, Christian, and Spiritual films including African, African-American, GLBT, Black, Hispanic, Islamic, Latino, Native/Aboriginal and student films from the United States and around the world.

In addition to awards presented to Filmmakers for Best of Genre, our Festival will present an Audience Choice Award to the Filmmaker whose film is the most popular with our attendees, and that receives the most attendee votes.

Showcasing the best films of the 2019 season, the Great Lakes International Film Festival will be held LIVE in the great city of Erie, Pennsylvania starting on September 19th, 2019, with our virtual festival taking place September 19th thru September 28th, 2019.

Though the GLIFF success does not come from an excess of big names celebrities crowding its red carpet, but instead from a formidable catalogue of exceptionally high caliber Independent Films and career launches, still, over the years we have had many films that have screened on the Sundance Channel, IFC, PBS and HBO along with countless filmmakers who have received distribution deals after screening in our festival.

Since our inception, the Great Lakes International Film Festival has showcased more than 2,000 films, and has played host to countless celebrities such as actor, writer, producer Bill Hinzman of Flesheaters and Night of the Living Dead; director Lloyd Kaufman of the Toxic Avenger films, Pot Zombies, and President of Troma Films; actor Gunnar Hansen of Texas Chainsaw Massacre; actor and director Mark Borchardt of American Movie and Coven; Erick Rodgers (Writer of NYPD Blue); best-selling mystery author Jamian Snow (Shrouded Insanity); John Hancock (“Hill Street Blues”, “The Twilight Zone”, & California Dreaming); actress and “Scream Queen” Debbie Rochon (Blood Relic, Vampyre Tales, & Lord of the Undead); Bobby Logan (Meatballs 4 & Repossessed), along with so many more.

As one of the premier film festivals worldwide, the Great Lakes International Film Festival held its inaugural festival in the fall of 2002, welcoming internationally acclaimed celebrities like Dirk Benedict, best known for his work on Battlestar Galactica and A-Team, along with Hollywood script guru Harri James who worked as script supervisor for blockbuster films and TV Shows as ER, Alias, Tremors II: Aftershocks, and Tremors 4: The Legend Begins, to name only a few.

That same year, B.J. and the Bear & Up in Smoke producer, Otto Felix visited the festival along with the renowned Keith Carradine being presented with a lifetime achievement award for his dedication and contributions to indie film.

Since that time, the Great Lakes International Film Festival has had many films go on to greatness like “The Derby Stallion” that was released through Echo Bridge Home Entertainment, a subsidiary of Disney, and Director Joel Miller’s film “The Still Life” that received distribution through Warner Home Video after having been screened at the festival.

In 2004, the Great Lakes International Film Festival had the proud pleasure to present the North East United States Premiere of “SAW”, Lions Gate Films’ gripping psychological thriller starring Cary Elwes, Danny Glover, Monica Potter, and Leigh Whannel.

The legendary Terry Moore was our special guest of honor and was presented with a Lifetime Achievement Award for her amazing accomplishments in film over the past 60 years, while international recording superstar Dizzy Reed of Guns ‘N Roses performed before a capacity crowd at our Film Festival.

From the feature narrative genre to documentary to animation; experimental, horror and Spiritual films, the Great Lakes International Film Festival celebrates the film arts in dynamic transition. As emerging technologies continue to redefine the form, filmmakers from the Great Lakes region, across the country and around the world express the common and the diverse through the age-old tradition. — The art of the story.


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Documentario  Animazione  Fantastico  Terrore  Altro  Sperimentale  Music Video



 
Logo of Tirana International Film Festival

Scadenza
23 Aug 2014


Pubblicato: 22 Aug 2014
 Ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi

Promotional card of Tirana International Film Festival

Banner Tirana International Film Festival

Tirana International Film Festival

Tirana, Albania


TIRANA INTERNATIONAL FILM FESTIVAL è il primo festival cinematografico internazionale creato nel 2003 come uno degli eventi cinematografici più importanti in Europa.

Siamo entusiasti e onorati di essere stati approvati come festival ufficiale di qualificazione agli Academy Awards® e agli European Film Awards, è davvero una straordinaria opportunità per i nostri registi e futuri vincitori del premio al miglior cortometraggio anche per gli Student Academy Awards (SAA).

Il TIFF mira a creare in Albania, così come nella regione, un centro culturale di cinema alternativo e indipendente a livello mondiale. L'Albania è un paese solare, entusiasta e amichevole e oltre alla «forte concorrenza» il TIFF mira allo stesso tempo a essere un punto di incontro di culture, dove gli abitanti di Tirana, gli ospiti e tutti coloro che amano il cinema avranno una settimana di cinema, lingua e comunicazione.

Il TIFF mira a creare uno spazio accogliente per gli artisti cinematografici e gli appassionati di cinema provenienti dall'Albania, dall'Europa e dal mondo intero per riunirsi e condividere la loro passione e conoscenza della forma d'arte cinematografica. L'intenzione del TIFF è quella di portare a Tirana registi, produttori e distributori da tutto il mondo, nella speranza di promuovere la cooperazione futura in questa interessante area scenica. Riunendo queste voci distinte e il loro lavoro, il TIFF si impegna a presentare al pubblico visioni alternative di straordinaria diversità. «Think Different, Watch Alike» è lo slogan e il motto del TIFF.

Il TIFF mira a dimostrare una forte efficienza nello sviluppo del pubblico (soprattutto verso il pubblico giovane) implementando attività prima, durante e dopo l'evento, tra cui attività annuali e viaggi in altre città con diversi partner più piccoli e festival più piccoli nel paese. La collaborazione con piccole organizzazioni e centri giovanili in tutto il paese al fine di utilizzare le strutture esistenti in ogni città non solo darà al TIFF un grande impatto nazionale, ma migliorerà dall'altro lato l'aumento di valore dei piccoli eventi in ciascuna delle rispettive città in cui il TIFF sarà presente.

Il festival riceve ogni anno da oltre 120 paesi in tutto il mondo migliaia di iscrizioni provenienti da presentazioni online tramite piattaforme online che richiedono la selezione. Il TIFF è un evento cinematografico internazionale il cui obiettivo principale è quello di ampliare il numero di sale e gli orari di proiezione di film europei e non europei di tutti i generi e durate in Albania, nonché è considerato un evento per sviluppare nuovo pubblico in tutto il paese, combinando proiezioni di film con dibattiti pubblici e dibattiti tematici che si avvicinano a un pubblico cinematografico nuovo e crescente e si concentrano anche sull'alfabetizzazione cinematografica.

Il programma giornaliero del TIFF combina più di 200 anteprime di lungometraggi e cortometraggi in concorso in tutti i formati e generi: fiction, documentario, animazione, arte sperimentale e videoarte. Aperto a qualsiasi regista di tutto il mondo, il TIFF presenta nuovi lavori cinematografici di registi affermati con reputazione internazionale, nonché film di studenti di talento e giovani artisti.

A. PROGRAMMA DEL CONCORSO

1. LUNGOMETRAGGI
• Lungometraggi
• Perspectiff (lungometraggi esordi)
• Documentario
• Realizzato in albanese

2. CORTOMETRAGGI
• Fiction/Live Action (qualificazioni agli Oscar® e agli European Film Awards)
• Animazione (qualificazioni agli Oscar® e agli European Film Awards)
• Documentario (qualificazione agli European Film Awards)
• Video Art & Experimental (qualificazione agli European Film Awards)
• Film per studenti (tutti i generi) (qualificazione agli Academy Awards®)
• Balkan Films (tutti i generi)
• In albanese

3. PANORAMA ha alcune sezioni tematiche dedicate agli argomenti sociali più sensibili e ai gruppi sociali problematici come bambini, donne, immigrazione, integrazione delle persone con disabilità, LGBT, ecc. con queste sezioni:

• Bambini
• Generazioni
• NUOVO MONDO
• MENTI DIVERGENTI
• SFILATA

4. SCENEGGIATURA CONTESTIFF
Consiste nell'applicazione di sceneggiature originali di cortometraggi animati e live-action e altre sceneggiature brevi di tutti i generi (max. 20 pagine).
Il suddetto concorso non mirava a valutare solo la migliore sceneggiatura, ma a valutare dai nostri partner, produttori e distributori, la sceneggiatura migliore e possibile da loro prodotta e con le maggiori possibilità di essere distribuita con successo nei più famosi festival internazionali di cortometraggi.

B. PROGRAMMA SPECIALE E PROIEZIONI
Oltre al programma del concorso, il TIFF riserva un ampio spazio ai programmi speciali e alle proiezioni.

1. FOCUS è un programma speciale, basato su un tributo o un omaggio all'autore cinematografico e/o alla filmografia di un determinato paese.

2. RetroSpectiff e TIFF Classics portano al nuovo pubblico i più importanti autori nazionali o internazionali della storia del cinema.

3. IMMAGINA LA TUA VITA, CREA IL FUTURO
Il TIFF continuerà ad avere un ampio spazio al programma speciale KiDS, un programma esclusivo per bambini dai 5 ai 15 anni di età media. Questa iniziativa si presenta come un investimento a lungo termine per aumentare ed educare il futuro pubblico cinematografico con film artistici attraverso progetti acquisiti in Europa creativa per la distribuzione e la promozione di film europei.

4. REFLECTING ALBANIA è il programma più antico del festival, dedicato ai registi stranieri che hanno prodotto i loro film in Albania o in territorio di lingua albanese. FestiffAl è un programma speciale con film selezionati dai partner del festival.

5. Cortometraggi nominati agli Oscar® e tour di cortometraggi agli European Film

6. FestiffAl è un programma speciale con film selezionati dai partner del festival.

C. NUOVE FUNZIONALITÀ — PROIEZIONI PARALLELE

TIRANA INTERNATIONAL FILM FESTIVAL ha il piacere di annunciare quattro importanti servizi disponibili per i candidati. Dalla sua nascita nel 2003, il TIFF ha ricevuto oltre 40.000 cortometraggi e lungometraggi da oltre 120 paesi in tutto il mondo. Tra tutte queste candidature, più di 200 film possono essere scelti ogni anno per il programma del concorso. Con questi quattro nuovi servizi, il TIFF offre l'opportunità a molti film di essere proiettati in modi alternativi (TV, online, mercato, programmi speciali) presso un pubblico più ampio ed esperti.
I richiedenti devono opzionalmente presentare una domanda chiara per ciascuno di questi nuovi servizi.

• Concorso TIFF.TV
Con i nostri media TV partner offriamo la possibilità ai registi di proiettare i loro film (selezionati per il programma ufficiale competitivo o meno) al pubblico albanese e vincere le giurie televisive e i premi del pubblico.

• TIFF in tour
Il TIFF fungerà da ambasciatore dei film presentati e viaggerà con una selezione in altre città albanesi nel corso dell'anno. Il TIFF proporrà anche proiezioni speciali ad altri festival regionali in base a un argomento o tema specifico di ciascun festival collaborativo.

• Libreria online TIFF
Il TIFF offre la presentazione online di ogni film, in una pagina dedicata, come parte di una cineteca, con tutte le informazioni correlate e con la possibilità di ricevere commenti dal pubblico internazionale di Internet e dall'industria. La proiezione dei film è aperta a chiunque senza costi aggiuntivi. I film saranno disponibili per la visione nella cineteca purché il regista/produttore lo desideri.

• Angolo del mercato TIFF
Il TIFF creerà un angolo di mercato, in cui i potenziali acquirenti potranno guardare tutti i film e fare la loro selezione. Il TIFF fungerà anche da promotore e distributore del festival. In caso di contratto finanziario con un distributore, il TIFF riceverà una commissione del 5%.

Ci trovi:
info@tiranafilmfest.com | www.tiranafilmfest.com | facebook.com/TiranafilmFest |
instagram.com/tiranafilmfest | twitter @TiranaFilmFest | youtube.com/user/TiranafilmFestival1 | vimeo.com/ tiranafilmfest | linkedin.com/ azienda/1796049/admin/


OSCAR!

Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Documentario  Animazione  Fantastico  Altro  Sperimentale



 
Logo of MadSwell - Madeira Island Surf Film Festival

Scadenza
22 Aug 2014


Pubblicato: 21 Aug 2014
 Non ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner MadSwell - Festival de Cinema de Surf da Madeira

MadSwell - Madeira Island Surf Film Festival

Funchal, Portugal



Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Documentario  Fantastico  Terrore  Altro  Sperimentale



 
Logo of Terror Film Festival

Scadenza
21 Aug 2014


Pubblicato: 20 Aug 2014
 Ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner Terror Film Festival

Terror Film Festival

Malvern, United States


Terror Film Festival is a blood-chilling, alien-probing, international film festival that is unlike any other film festival, because we are designed specifically for filmmakers and screenwriters. TFF runs every October and being an online film festival allows us to remove all of your shackles from traditional venues. Problems like...capacity limits, late starts, rude staff, bad audio, lobby noise, projection snags, parking fees, ticket mishaps, etc...who needs them?! They are all designed to ruin YOUR screening. Well, no more!!

We have removed these problems, and with them now gone, TFF can offer you MORE people to see YOUR film (imagine 25 people vs 25 Million people). TFF increases the potential for you to gain more loyal fans. Plus, we offer the one and only, Claw Awards, for film and screenplay. And, our world-class screenwriting competition is a great feather in the cap for any screenwriter. We do our best to let you know that it is all about YOU. And, yes, we do accept Music Videos in any of the genres.

“TFF believes that it is through a legion of fans that a filmmaker or screenwriter can build a solid career in entertainment.”
~ Fel Angel, Filmmaker/Screenwriter/Festival Director/Terror Film Festival

Terror Film Festival was founded by filmmakers and screenwriters, and we know how difficult the road to success can be. That’s why we screen short films during the festival, but not the feature films. We only screen the feature film "trailers". The reason being that the integrity of your feature film must be kept intact if you expect to get a distribution deal. This way, your project can still be reviewed, you can still compete in the Claw Awards competition, and you can still have the opportunity to sell your film to fans during the festival. But, you do not suffer any interference with any distribution deal offers! Plus, All films and screenplays are reviewed by our selections committee, and all selected films and screenplays then become nominated for the coveted Claw Awards. Who knows, perhaps YOU will win the next Claw Award!

Terror Film Festival considers both short and feature length films and scripts (completed and Works-In-Progress), and we offer exposure, prestige, recognition, amazing exposure, and the Claw Awards. And we are completely driven by love of the craft. That's why TFF is committed to the filmmakers and screenwriters who bring great genre movies to the world. TFF is Halloween Cinematic!

Terror Film Festival is run like no other festival, because it is designed to help promote YOUR PROJECT, and more importantly, YOU. Our innovations are all designed to further YOUR career. Such as: Princess Horror, the first-ever film festival icon who is loved and followed by a legion of fans; The Claw Awards, the first-ever full-blown genre dedicated awards (heralded as "The Oscars of Indie Filmmaking"); Free Submitted Film Listings, the first and only listing of submitted films on a festival website in our massive stand alone section as an additional promotional vehicle for our creative artists as a thank you JUST FOR SUBMITTING A PROJECT.

Terror Film Festival also pioneered placing video interviews of our creative artists on our website. These are all unique marketing ideas that no other film festival in the world had ever explored before TFF. And we do it all because it brings more attention to YOU. TFF pioneered all of these concepts in 2006 to better serve our filmmakers and screenwriters, and we are proud to continue to offer them to our creative artists.

Thank You and Good Luck from Terror Film Festival.


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Documentario  Animazione  Fantastico  Terrore  Altro  Sperimentale  Music Video



 
Logo of Public Service Announcement Festival (PSAF)

Scadenza
20 Aug 2014


Pubblicato: 19 Aug 2014
 Non ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner Public Service Announcement Festival (PSAF)

Public Service Announcement Festival (PSAF)

Chennai , India



Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Documentario  Fantastico  Sperimentale



 
Logo of Fliqio (Curated VOD platform)

Scadenza
18 Aug 2014


Pubblicato: 17 Aug 2014
 Non ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi


Banner Fliqio (Curated VOD platform)

Fliqio (Curated VOD platform)

London, United Kingdom



Festival Internazionale

Festival del cortometraggio


 Finzione  Documentario  Fantastico  Terrore  Altro  Sperimentale



 
Logo of Curta Vale Short Film Festival of the Valley Jacuípe

Scadenza
18 Aug 2014


Pubblicato: 17 Aug 2014
 Non ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi


Banner Curta Vale Festival de Curtas do vale do Jacuípe

Curta Vale Short Film Festival of the Valley Jacuípe

Riachão do Jacuípe , Brazil



Festival del cortometraggio


 Finzione



 
Logo of International Film Fest MULTIFEST

Scadenza
16 Aug 2014


Pubblicato: 15 Aug 2014
 Non ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi


Banner Festival Internacional De Cine & Nuevas Narrativas Con IA - Multifest

International Film Fest MULTIFEST

Guadalajara, Mexico


FIC Multifest è un festival cinematografico internazionale organizzato dal Grupo Cortos Verdes Internacional, con sede a Guadalajara, uno dei centri di produzione cinematografica più importanti dell'America Latina.

Il festival è nato con la missione di promuovere e presentare cortometraggi, lungometraggi, documentari e nuove forme di narrazione, comprese quelle create con il supporto di tecnologie emergenti come l'intelligenza artificiale.

FIC Multifest è un punto d'incontro per creatori innovativi, uno spazio che celebra sia l'arte che l'evoluzione tecnologica del cinema contemporaneo.

Più di un semplice festival, Multifest è diventato una piattaforma per la visibilità, l'istruzione e la distribuzione di opere audiovisive locali, nazionali e internazionali, ampliando il suo impatto attraverso media digitali, social network e canali espositivi alternativi.

Il festival si posiziona come punto di incontro per creatori emergenti, registi affermati, festival alleati e un pubblico desideroso di contenuti innovativi. Uno spazio in cui il cinema è condiviso, si evolve e si proietta nel futuro.


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio


 Finzione  Documentario  Animazione  Fantastico  Terrore  Altro  Sperimentale



 
Logo of Making Waves Film Festival

Scadenza
15 Aug 2014


Pubblicato: 14 Aug 2014
 Ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi


Banner Making Waves Film Festival

Making Waves Film Festival

Portsmouth, United Kingdom


Making Waves Film Festival takes film out of the cinema to promote entertaining, immersive, engaging and challenging film events delivered through a combination of film, performance and the use of an exciting range of venues. Making Waves also supports and exhibits pioneering work by international talent and local independent film-makers. Making Waves supports opportunities to develop skills in film-making, distribution and events.

Now in its third year, the Making Waves Short Film Competition 2015 will be open for entries from Friday 1 May.

Film makers are encouraged to enter the Best International Film, Best National Film and Best Local Film categories with winners’ films being screened during Making Waves Film Festival week and at partner film festivals in France and Italy.

In 2014 the Making Waves Short Film Competition attracted over 250 entries from across the world. Best Film went to Irish film “I've Been A Sweeper” and Best Local Film was awarded to “History Bombs”. The competition was judged by three industry experts led by Oscar nominated short film screen writer Julian Unthank who has written multiple episodes of NEW TRICKS for the BBC and the Oscar Shortlisted short film"Love at First Site) starring John Hurt.

Confirmed partner film festivals for 2015 include Taranto and Fermo Film Festivals in Italy.


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio


 Finzione  Documentario  Animazione  Fantastico  Terrore  Altro  Sperimentale



 
Logo of Festival Internacional de Cine de No Violencia y Medio Ambiente (Non-Violence & Environment International Film Festival)

Scadenza
15 Aug 2014


Pubblicato: 14 Aug 2014
 Non ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi
Lungometraggi


Banner Festival Internacional de Cine de No Violencia y Medio Ambiente

Festival Internacional de Cine de No Violencia y Medio Ambiente (Non-Violence & Environment International Film Festival)

Piedecuesta, Colombia


You can find Us as NOVMA FILM FESTIVAL 2017.

It´s the way of calling: NOVMA (non violence & Enviroment Film Festival)

The first edition of the NOVMA FILM FESTIVAL took place on october 2012.


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio

Festival del lungometraggio


 Finzione  Documentario  Fantastico  Terrore



 
Logo of Green-Go Short Film Contest

Scadenza
15 Aug 2014


Pubblicato: 14 Aug 2014
 Non ha tasse d'iscrizione
Cortometraggi


Banner Green-Go Short Film Contest

Green-Go Short Film Contest

-, Hungary


The Green-Go International Short Film Contest aims to gather environmentally and socially conscious youngsters to organize the contest and the festival on one hand, and on the other hand, to inspire youngsters to creatively express their ideas in a
short film format. With the shorts, we aim to raise awareness on environmental and social problems at global, European and national level. With Green-Go festival, we wish to create the basis of a sustainable green film event that activates both youngsters and the civil society, attracts interested people and stakeholders and generates dialogues within the whole society about key eco-social questions.

Within the film contest, we accept shorts in three categories to reflect on European awareness, global environmental and social problems and the connection between biodiversity and society.

The Green-Go Short Film Contest is generously supported by the European Commission.

This year we are awaiting short films (and Testimonies!) in the following three categories:

1. Build green, live green (Green infraestructure)
2. The last day on Earth? (Earth's overshoot day)
3. Your Europe in 2050 (EU budget)


Festival Internazionale

Festival del cortometraggio


 Finzione  Documentario  Animazione  Fantastico  Altro  Sperimentale